КОРОТКО ПРО ОСНОВНІ ПРАВОВІ ПОДІЇ МИНУЛОГО ТИЖНЯ СТАНОМ НА 05.11.2018

КОРОТКО ПРО ОСНОВНІ ПРАВОВІ ПОДІЇ МИНУЛОГО ТИЖНЯ СТАНОМ НА 05.11.2018
КОРОТКО ПРО ОСНОВНІ ПРАВОВІ ПОДІЇ МИНУЛОГО ТИЖНЯ СТАНОМ НА 05.11.2018
1. Вступив в дію Закон про штрафи за незаконне використання символіки Нацполіції.
 2 листопада 2018 року набув чинності Закон України № 2584-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо використання найменування та ознак належності до Національної поліції України».Згідно з Законом, ознаками належності до поліції є символіка поліції, однострій поліцейських, спеціальні звання, відомчі відзнаки, спеціальний жетон та службове посвідчення поліцейського.

 Використання найменування поліції або похідних від нього, у тому числі викладених іноземною мовою, ознак належності до поліції здійснюється виключно поліцією, а в інших випадках – за рішенням керівника поліції.

 Через півроку після набуття чинності цього закону, в травні 2019 року, почнуть діяти штрафи за незаконне використання символіки Нацполіції.

 Законом доповнено Кодекс України про адміністративні правопорушення статтею  184-3 «Незаконне використання найменування та ознак належності до Національної поліції України».  Якою визначено що, незаконне використання фізичною особою ознак належності до Національної поліції України або незаконне використання фізичною особою на транспортному засобі найменування Національної поліції України чи похідних від нього, у тому числі викладених іноземною мовою, тягнуть за собою накладення штрафу від однієї тисячі до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

 Незаконне використання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними особами, фізичними особами – підприємцями, а також громадськими об’єднаннями ознак належності, найменування Національної поліції України або похідних від нього, у тому числі викладених іноземною мовою, на одязі, транспортних засобах, будівлях, бланках документів, у найменуванні  тягне за собою накладення штрафу на фізичних осіб – підприємців, посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та громадських об’єднань від двох тисяч до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

 Ті самі дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за незаконне використання символіки Нацполіції тягнуть за собою накладення штрафу на фізичних осіб від трьох тисяч до чотирьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та на фізичних осіб - підприємців, посадових осіб - від чотирьох тисяч до п’яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

2. Оголошено повторний конкурс на 27 керівних посад в ДБР.

 З 29 по 31 жовтня 2018 року відбулися кваліфікаційні іспити у межах процедури добору кандидатів на посаду судді місцевого суду. До іспитів було допущено 876 кандидатів.

 Іспит складався із анонімного письмового тестування на знання, результати якого перевіряє комп’ютер, а також практичного завдання з написання проекту судового рішення. Майбутні судді складали його згідно з обраною спеціалізацією: місцеві загальні суди, місцеві адміністративні суди, місцеві господарські суди, а за бажанням – декількох спеціалізацій.

 Також наразі 373 кандидати із числа осіб, які не мають стажу роботи на посаді помічника судді щонайменше три роки, продовжують проходити спеціальну підготовку у Національній школі суддів України.

 Окрім того, Вищою кваліфікаційною комісією суддів України затверджено рейтингові результати іспиту під час кваліфікаційного оцінювання в межах конкурсу на зайняття 21 вакантної посади судді Вищого суду з питань інтелектуальної власності.

 Загалом до конкурсу було допущено 210 кандидатів. Прийшли складати іспит – 148, а успішно справились з іспитом та допущені до співбесід 63 кандидати.

3. Зменшено видатки на виконання іноземних судових рішень.

 Кабінет Міністрів України своїм розпорядженням від 31 жовтня 2018 р.перерозподілив видатки державного бюджету, передбачені Міністерству юстиції на 2018 рік.  Зменшено видатки на платежі на виконання рішень закордонних юрисдикційних органів, прийнятих за наслідками розгляду справ проти України, у сумі 494 975,1 тис. гривень.Збільшено видатки на забезпечення діяльності органів пробації в сумі 2 770 тис. гривень і видатки на виконання покарань установами і органами Державної кримінально-виконавчої служби України в сумі 434 905,1 тис. гривень.

 Також встановлено фінансування за програмою «проведення судової експертизи і розробка методики проведення судових експертиз» в сумі 57 300 тис. гривень.

 Окрім того, у липні у Верховній Раді було зареєстровано законопроект №8533 про подолання проблеми заборгованості держави за рішеннями судів. Документ розширює механізми державного виконавця з визначення суми заборгованості під час виконання рішень суду зобов'язального характеру у грошовому еквіваленті, що дозволить передавати такі рішення для виплати заборгованості до Державної казначейської служби.

 Крім того, законопроектом передбачено встановлення компенсації за тривале невиконання рішення національного суду щодо держави у розмірі 10% від присудженої суми, але не більше однієї мінімальної заробітної плати, встановленої на день виплати (на цей час ця сума становить 3 723 грн, що приблизно дорівнює 111,27 євро).

4. З ККУ можуть виключити статтю.

 У Верховній Раді зареєстровано проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вилучення статті 391 Кримінального кодексу України.

 Законопроектом пропонується вилучити статтю 391 Кримінального кодексу України «Злісна непокора вимогам адміністрації установи виконання покарань», а також посилання на зазначену статтю у статті 140 Кримінально-виконавчого кодексу України.

 Автори законопроекту зазначають, що всупереч заявам скептиків, вилучення статті 391 із КК України не призведе до повної декриміналізації дій, які полягають у злісній непокорі вимогам адміністрації кримінально-виконавчої установи, і не сприятиме вчиненню засудженими нових злочинів.

 Якщо ж непокора засудженого матиме насильницький характер, він буде притягнутий до відповідальності за відповідними «профільними» статтями Кримінального кодексу.

5. Послуги PRO-BONO! Доступність до правосуддя.

 У Національній асоціації адвокатів України відбулася робоча зустріч із розгляду Рекомендацій щодо надання адвокатами правової допомоги pro bono.

 Метою зустрічі стало погодження змісту Рекомендацій, визначення власне дефініції pro bono, визначення ознак справи, які можуть та не можуть супроводжуватися допомогою на основі pro bono, а також формування інституційних основ для надання такої допомоги, зокрема біржі pro bono та регіонального координатора.

 Зустріч є продовженням розвитку співпраці НААУ з центрами БПД та громадським сектором, що направлений на закріплення соціальної ролі адвокатури та сприяння доступності до правосуддя всіма категоріями громадян.

 За результатами дискусії сформульовано визначення, що pro bono є добровільне надання адвокатом професійної правничної допомоги на безоплатній основі з метою відновлення соціальної справедливості в інтересах верховенства права. Рекомендації будуть розроблені ближчим часом та передані на розгляд Ради адвокатів України.